12-07-17

Dromen van God

Ik zag onze familievriend op de preekstoel staan. Zijn gezicht vervaagde en ik hoorde alleen zijn stem. Hij hield een twee minuten preek die net lang genoeg was om twee Bijbelteksten te noemen: Jesaja 40 en Jeremia 31. In mijn droom wist ik precies om welke verzen het ging:

Waarom zegt u dan, Jakob, en spreekt u, Israël: 
Mijn weg is voor de HEERE  verborgen 
en mijn recht gaat aan mijn God voorbij? 
Weet u het niet? Hebt u het niet gehoord? 
De eeuwige God, de HEERE,
 de Schepper van de einden der aarde, 
wordt niet moe en niet afgemat. 
Er is geen doorgronding van Zijn inzicht.
 Hij geeft de vermoeide kracht en Hij vermeerdert 
de sterkte van wie geen krachten heeft.


GOD IS GENADIG

Toen werd ik wakker. Ik pakte mijn telefoon van het nachtkastje en begon Jesaja 40 te lezen. God is zo genadig! Hij ontmoette me daar. Toen ik later Jeremia 31 las, herinnerde ik me opeens al die keren dat God tot mij sprak door dit hoofdstuk:

De HEERE is mij verschenen van verre tijden! Ja, Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde; daarom heb Ik u getrokken met goedertierenheid. Jeremia 31:3, 15-17

PRIJS HEM

Ik kon Hem alleen maar prijzen voor Zijn goedheid en grote liefde! Wie is een God zo groot als deze God?

6 opmerkingen:

  1. There is NO OTHER god Like OUR GOD!! Our God is the almighty, everlasting, awesome in power and might...all loving, and ever merciful Jehovah God!! Amen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amen Pamela. So true! All lving and merciful JHWH. Thank you so much for your comment.

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke persoonlijke bemoediging van God voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies Henny, en zulke bemoedigingen wil je toch delen met anderen hè?!

      Verwijderen
  3. Mooi om dit zo vanmorgen te lezen en deze bemoediging met jou te ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi dat je zulke dromen hebt, een teken dat God je geeft met deze tekst.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!