03-06-17

Vraag ik toch om een wonderoogst?

Ik liep woensdag langs een tuin waar niets in stond. Alleen wat taaie vergeelde graspollen in het droge zand. Wat een troosteloos beeld. Het bleef me achtervolgen.

IK WIL EEN WONDEROOGST

Het bleef me achtervolgen omdat ik iets gelezen had over christenen de neiging hebben om het seizoen van zaaien over te slaan en bij hun lege tuin staan te smeken God een wonderoogst wil geven. God heeft de macht om extraordinaire dingen te doen. Maar Hij wil ook werken door wat wij in Zijn naam zaaien en planten.

Daar denk ik over na.

  • Wat zaai ik?  
  • Wat plant ik?
Laten we niet moe worden goed te doen, want te zijner tijd zullen wij oogsten, als we het niet opgeven. Galaten 6:9


Paulus bemoedigt de christenen uit Galaten om elkaars lasten te dragen en elkaar te dienen en goed te doen. Leef een leven van liefde in de Geest. Het gaat om het verspreiden van wat ik lees in Galaten 5:22

Liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing. 

MIJN ALLES

Wat ziet mijn tuin er soms droog uit! En wat voel ik de neiging om het dan maar op te geven. Maar ik doe het niet! Ik geef mijn alles over aan de God van alles. Ongeacht mijn situatie, zoek ik God en ik vraag om een overvloedige regen op de minuscule liefdesplantjes, die hun kopjes hier en daar omhoog steken.

SPECIAAL VOOR U

Vraag ik toch om een wonderoogst? Misschien wel. "Help me, trouwe Landman ... om meer vrucht te dragen, speciaal voor U"

3 opmerkingen:

  1. Thank you for sharing these thoughts and Bible verses. I was thinking about that verse also. Don't grow weary. I pray the Lord will make me aware of people I can be a blessing to each day. God bless you!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!