06-06-17

Verschrikkelijk Ikke (of toch niet)

Mijn zoon verzamelt Hoogvliet kaartjes van Verschrikkelijke Ikke. Je kunt er korting mee krijgen op de leukste Verschrikkelijke Ikke bekers. O, o die Gru. Hij wil de grootste schurk van de wereld worden om het respect van zijn moeder te winnen. Enfin, daar wil ik het niet over hebben. Toen ik mijn zoon bezig zag met die kaartjes dacht aan mezelf.

VERSCHRIKKELIJKE IKKE

Ik voel me vaak ook zo'n Verschrikkelijke Ikke. Je weet wel, wat Paulus schrijft: 
Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam van deze dood? Ik dank God, door Jezus Christus, onze Heere. (Romeinen 7:24,25)


Iets trekt me naar bepaalde zonden. Terwijl ik dat niet wil. Jaloerse gedachten, venijnige woorden ... Ik verlang vurig om met heel mijn hart voor God te leven. Wat klinken Paulus' woorden wanhopig maar hoe mooi eindigt hij:

Ik dank God, door Jezus Christus, onze Heere.

IK DANK GOD

Ik dank Hem, want Hij heeft mijn zonden vergeven. Christus is het Die in mijn plaats gestorven is, ja wat meer is, Hij is opgewekt en Hij zit aan de rechterhand van God en pleit voor mij. Dat is de reden dat ik me misschien wel een Verschrikkelijke Ikke voel maar het eigenlijk toch niet ben. Ik ben een geliefd kind van de Allerhoogste Koning. Dat is echt iets om voor te danken!

TRANEN WEG

Hier ben ik af en toe heel verdrietig over mijzelf. Hier rouw ik. Hier worstel ik me door allerlei moeilijke dingen heen. Maar... ik weet dat er een dag komt dat Hij alle tranen van mijn ogen zal afwissen. De dood zal er niet meer zijn. Geen rouw, jammerklacht of moeite meer. Dan zal ik Hem eindelijk zien zoals Hij is. 

Wat verlang ik naar die dag!
Jij ook?

6 opmerkingen:

  1. Amen and Amen! In this life we still struggle spiritually with our sin nature, and our body aches from the curse of sin that brings aging, sickness and death. But praise God, He is coming back for us, and we shall be as He is! Thank you for the uplifting post and God bless!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I am glad you was here. God bless you Laurie!

      Verwijderen
  2. Mooi stukje en zo waar. Ik verlang zeker naar die dag, maar mijn verschrikkelijke ikke kleeft ook nog wel erg aan dit leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En volgens mij weet onze genadige HEERE wel raad met zulke verschrikkelijke ikkes hoor. Hij overziet je leven en Hij zal maken dat je je verwonderen moet/zult.

      Verwijderen
  3. Great thoughts and very insightful, thanks for sharing. Greetings and best wishes!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!