09-06-17

Vergeet geen parels te rijgen

"Jij ben echt veranderd!" zei mijn vroegere klasgenoot tegen me en ik beaamde het. Er was zeker weten iets gebeurd dat ervoor zorgde dat ik niet meer vloekte zoals ik vroeger deed. Ik wist WAT! We praatten over koetjes en kalfjes, tot ik opeens een tijdbalk zag: mijn leven! Mijn tijd zat er bijna op. Ik wilde zo graag nog vertellen hoe goed de Heere voor me geweest was. Maar ik had teveel tijd verspild.

WAKKER SCHRIKKEN

Toen schrok ik wakker met dit stukje uit Psalm 103 in mijn gedachten:

'Vergeet geen van Zijn weldaden.'


PSALM 103

Ik zocht die morgen psalm 103 op en las dit in een uitleg ervan:

Heb je geen oorzaak genoeg om Hem te zegenen, die jou heeft gezegend? Sla je dagboek van je geheugen erop na en kijk eens wat voor onschatbare gunsten en voorrechten er in staan waarvoor je Hem nog niet gedankt hebt. De Heere heeft je gered met een geweldige verlossing! Ontwaak dan en prijs Hem ervoor met vurige geestdrift.

PARELS RIJGEN

David begint in Psalm 103 zijn lijst met zegeningen op te noemen. Vers 2, 3 en 4. Hij doet alsof het parels zijn en kiest de mooiste uit om ze aan de draad van zijn herinnering te rijgen. Hij maakt er een halssieraad van de dankbaarheid. Dat wil ik ook doen. Rijg je mee?

Die al uw ongerechtigheid vergeeft,
Die al uw ziekten geneest,
Die uw leven verlost van het verderf,
Die u kroont met goedertierenheid en barmhartigheid,
Die uw mond verzadigt met het goede,
uw jeugd vernieuwt als die van een arend.

4 opmerkingen:

  1. He is my faithful God and He has forgiven me and made me His very own!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like the idea of stringing beads of blessings and thankfulness. This was lovely. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!