donderdag 15 juni 2017

Maar ik heb een sterke God!

Bijna alle zonnebloemen heb ik overgeplant naar een zonnig hoekje van mijn tuin. Maar deze twee zien er zo akelig zwak uit! Die gaan het vast niet halen. Ik kijk rond in mijn tuin. Opeens weet ik waar ik deze neer wil zetten! Daar, tegen het grote rotsblok! Dan hadden ze tenminste een steuntje!

IK BEN ZWAK

Terwijl ik ze in de grond zet, denk ik eraan dat ik me van binnen net zo kleintjes voel als deze zonnebloemen. Ongeruste vragen in mijn hart: Groei ik wel gezond op? Bloei ik tot Zijn eer? Blijf ik overeind staan in moeilijke omstandigheden? Misschien word ik op een dag wel meegesleurd door een verraderlijke wind van leer? O God, help me. Verlos mij van de boze!


IK HEB EEN STERKE GOD

Ik kijk vanaf een afstandje naar het rotsblok in mijn zonnebloemen en glimlach. Ha, ik ben zwak. Maar ik heb een heel sterke God! Hij leeft! Hij is mijn ROTS, tot wie ik iedere dag de toevlucht neem! En zoals de zonnebloem leunt op het rotsblok, steun ik op Zijn kracht met heel mijn zwakke 'ik'. Amen, ik geloof! Ik geloof dat Hij me veilig Thuis zal brengen op Zijn rekening. 
Ik heb U hartelijk lief, HEERE, mijn sterkte.
De HEERE is mijn rots en mijn burcht en
mijn Bevrijder, mijn God, mijn rots, tot Wie
ik de toevlucht neem, mijn schild en de hoorn
van mijn heil, mijn veilige vesting.
Psalm 18:3

6 opmerkingen:

  1. Beautiful, my friend...just like you and your big, kind heart! HOPE you have a terrific Thursday!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is a wonderful lesson from the Holy Spirit. Thank you for sharing your heart today.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geschreven stukje Ariëlla, het doet me denken aan het lied:
    Vaste rots van mijn behoud,
    als de zonde mij benauwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes, "The Lord's my rock, in Him we hide! A shelter in the time of storm!" (from an old hymn...

    BeantwoordenVerwijderen