23-05-17

Toen mijn plantje doodging

Ik ben dol op kamerplanten, die op de vensterbank passen. Ik had er ik drie gekocht en weken ging het goed. Tot die ene dood ging. Dat was voor mij de aanleiding om te kijken of ik soms iets fout gedaan had in de verzorging.

Wortelrot
Had ik het maar eerder geweten. Mijn plantje mocht helemaal niet in een bakje water staan! Op die manier had ik mijn plantje verziekt. Diagnose: wortelrot. Bij het volgende nieuwe plantje ga ik eerst het verzorgadvies te lezen.

 
Ik hurk neer op de warme tegels en kijk naar het verrotte plantje. Eén groen puntje zie ik nog. Heel voorzichtig laat ik er een drupje water op vallen. Zou het overleven?

Maak mij levend
O God, fluister ik, zo is het vaak ook in de tuin van mijn hart. Dan krijgt verrotting de overhand, omdat ik vergeet Uw verzorgadvies in acht te nemen. Mijn ziel kleeft aan het stof; maak mij levend overeenkomstig Uw woord ...

Welzalig de man ... die zijn vreugde vindt in de wet van de HEERE en Zijn wet dag en nacht overdenkt. Want hij zal zijn als een boom, geplant aan waterbeken, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, waarvan het blad niet afvalt; al wat hij doet, zal goed gelukken.

Bron van mijn leven
Steeds terug naar het Woord want de Bijbel is Gods gebruiksaanwijzing voor een gezegend leven. Ik vind er de Bron van mijn leven in. Jij ook?

4 opmerkingen:

  1. Yes, I am so thankful for Jesus, who is the Word of God, and for the Bible.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van de verzorging van plantjes kan je veel leren over de verzorging van je ziel. Goddank voor onze Tuinman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A very beautifuly written comparison of your plant and your spiritual life. It is fitting for each of us. I love plants too.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, die vergelijking van het verzorgadvies met Gods Woord.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!