dinsdag 9 mei 2017

Muziek in Zijn oren.

Eind april schreef ik over de oude mevrouw die niet slapen kon en ging bidden. Ik beloofde om later over het laatste stukje van Colossenzen 4:2 te schrijven:

Houd sterk aan in gebed en wees daarin waakzaam zijn met dankzegging. Colossenzen 4:2


Gebrekkige dankbaarheid

Eerlijk gezegd werd ik een beetje down van deze tekst. Ik heb van mijn ouders geleerd om dankbaar te zijn voor wat ik kreeg. Maar hoe spreek ik mijn dankbaarheid uit tegenover de Heere? Wat betekent mijn gebrekkige dankbaarheid eigenlijk voor Hem? 

Wat ik las
Gelukkig vond ik antwoord in het boek over het gebed. Ik las tot mijn verrassing hoe hoog de Heere mijn dankbaarheid inschat:

"Sla een blik in Gods hart. Zijn hart is het tederste en het gevoeligste. Niets is zo gering of onbeduidend, dat het op Hem geen indruk maakt. Jezus zegt dat Hij zelfs een beker koud water niet vergeet, als deze in dankbare liefde jegens Hem gegeven wordt. Hij is niet van steen. Hij verblijdt Zich telkens als Hij ziet dat je Hem waardeer voor wat Hij voor jou gedaan heeft. Grijp Zijn doorboorde hand, en zeg tot Hem: "Ik dank U, mijn Heiland, omdat U voor mij gestorven bent"

Muziek in Zijn oren
Hij kent mij! Hij begrijpt wat ik wilt zeggen. Mijn gestamel klinkt Hem misschien wel als muziek in de oren. 

4 opmerkingen:

  1. Moge Hij ons gestamel als offer aannemen en ons leren hoe wij dankbaar mogen zijn! De Heilige Geest bewerkt het in ons hart, eigen werken zijn dode werken. Hoe vaak bedenken we wel niet; morgen doe ik het anders/beter. Op zich niets mis mee maar blijvende verandering in ons hart kan alleen Hij en Hij alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He is a merciful Savior who hears us when we call. God bless you.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe meer wij danken hoe meer ons hart dankbaar wordt waardoor we nog meer onze dank uitspreken naar God

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!