01-05-17

De les van het kamerplantje

God kan een simpele kamerplant gebruiken om je een les te leren. Ik heb zo'n God en ik heb zo'n plantje. Het plantje staat al jaren bij mij in de woonkamer op de vensterbank. Het bijzondere is dat het iedere avond zijn blaadjes sluit. Pas de volgende morgen doet het ze weer open.
 
In de richting van het raam
Het was al laat toen ik naar bed ging. Zachtjes liep ik door kamer. Opeens stond ik stil en ik keek naar mijn plant. In het schemerdonker strekte het al zijn takjes uit in de richting van het raam. Alsof het vol verlangen uitzag naar het licht van de nieuwe morgen.
  


Verlangend uitzien
Dat trof me. Te midden van mijn kinderen die God vaarwel gezegd hebben, wil ik zo graag op dit plantje lijken dat reikhalzend uitziet naar het licht van de nieuwe morgen. De Heere is mijn Licht. Daarom focus ik me vanuit het duister op Hem alleen. Focus jij mee?

Ik zal uitzien naar de HEERE, ik zal wachten op de God van mijn heil; mijn God zal mij horen. Micha 7:7

Hij zal horen
In het donker fluister ik mijn gebeden. Ik richt mijn oog vol verlangen op Hem, de Leidsman en Voleinder van het geloof. Hij is mijn God. Hij zal me horen.

 Plantje: Oxalis 

2 opmerkingen:

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!