19-04-17

Maar wat zegt Hij?

Ik baal ontzettend van mijn gasfornuis. Stom oud ding. Al schurend op een gaspit reken ik uit hoe oud hij is. Vijfentwintig jaar zeker. Ik boen, ik schuur ... en zucht heel diep want het lukt me niet om al die plekken weg te krijgen.

Smerig
Opeens zie ik mezelf in dat vieze gasfornuis. Hoe ik ben tegenover God! Met Zijn kennersoog doorgrondt Hij al mijn smerige plekken, al mijn verborgen afwijkingen. Geen ding blijft er verborgen voor Hem. Hoe langer ik naar mezelf kijk, hoe meer vlekken erbij lijken te komen.

 
Maar Hij weet er raad mee! Godzijdank zegt Hij:

Al waren uw zonden als scharlaken, ze zullen wit worden als sneeuw; al waren ze rood als karmozijn, ze zullen worden als witte wol. Jesaja 1: 18

Sneeuwwit
Ik hoef alleen maar in geloof op Hem te zien. Op Het Lam van God dat de zonden wegdroeg aan het kruis. Zijn bloed reinigt mij van alle zonden. Hij maakt mijn donkere leven weer rein: sneeuwwit. Ik verlang naar Hem. Hij is de levende God. Ik belijd Hem mijn onvolmaaktheid. Maar wat zegt Hij?

Zie, U bent mooi, Mijn vriendin,
zie, u bent mooi
Hooglied 4:1

1 Joh 1:7-9
Psalm 51:9
Hebr. 9:14

2 opmerkingen:

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!