03-04-17

Kleine spinnen zijn ook spinnen

Het deed me eigenlijk niets: dat kleine spinnetje. En dat terwijl ik bang ben voor spinnen ben. Maar dit spinnetje op mijn been was zo klein. Ik kon niet eens zien hoeveel pootjes hij had. Ik voelde hem amper kruipen ...

Zonde is zonde
Toen bedacht ik opeens dat het ook zo is met zonden. Kleine zonden voel ik bijna niet als "kwaad". Een leugen, zo klein als het spinnetje op mijn been, wat geeft dat nou? Maar voor God geeft het wel. Zonde is zonde. Net zoals kleine spinnen echte spinnen zijn. Maakt niet uit hoe groot of klein ze zijn.

Ik hoor al meer vijfentwintig jaar bij de Heere Jezus. En zondig ik nou nog steeds? Ik haat dat, vooral omdat ik Hem er verdriet mee doe!


Uw ongerechtigheden maken scheiding tussen u en uw God, uw zonden doen Zijn aangezicht voor u verborgen zijn, zodat Hij u niet hoort. (Jesaja 59:2) 

Jezus droeg de straf
Mijn ongerechtigheid is op Hem is neergekomen. Jezus droeg de straf die ik eigenlijk moest krijgen. Hij maakte vrede tussen God en mij. Hoe kan ik zo makkelijk over kleine zonden denken, als Hij erom verwond werd? Het verwart me dat ik zo gemakkelijk zondig. En met dat alles vlucht ik opnieuw tot Hem:
 
HEER, ik kom tot U
hoor naar mij gebed.
Vergeef mijn zonden nu
en reinig mijn hart.
 
Met Uw liefde HEER,
kom mij tegemoet
nu ik mij tot U keer,
en maak alles goed.
 
Zie mij voor U staan,
zondig en onrein.
O Jezus raak mij aan,
van U wil ik zijn.
 
Jezus, op Uw Woord,
vestig ik mijn hoop.
U leeft en U verhoort
mijn bede tot U.

2 opmerkingen:

  1. The sinful nature is still in us and will be until the Lord takes us; but we see that the new nature is in us too - and it never sins, and it is what will endure. The Holy Spirit is our help and Christ our deliverer. Romans 7 & 8.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sin is sin regardless of the size of it. Praise God we have a God who forgives us daily. I like your prayer!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!