dinsdag 18 april 2017

Zijn handen laten niet los

Ik zwoegde. Het zweet droop van mijn voorhoofd. Ik was heel druk bezig met één van mijn doelen en focuste me daar enorm op. Maar opeens hoorde ik het geluid van een schakelaar in mijn oren. God deed het licht uit. Mijn tijd was voorbij. Ik stierf. Toen schrok ik wakker.

Consequenties
Nu, met mijn vingers op het toetsenbord, bedenk ik dat de manier waarop ik leef consequenties heeft voor de eeuwigheid. Ik denk erover na.

  • Hoeveel tijd heb ik nog?
  • Hoe kan ik me veilig voelen?



Hoeveel tijd?
Hoeveel tijd ik krijg weet ik niet en dat maakt me best wel onzeker. Wat ik wel weet over mijn leven dat zo kwetsbaar is zoek ik op in mijn Bijbel. Ik lees het in psalm 31 vers 6
 
"Mijn tijden zijn in Uw hand."

Ben ik veilig?
Heel mijn kwetsbare leven ligt veilig in Jezus handen, die ooit aan het kruis werden genageld voor mijn verlossing. Ik was een vijand van God. Maar Hij heeft mij getrokken uit de macht van de duisternis. Jezus verzoenend sterven is echt het rustpunt van mijn hart. Ik weet heel zeker dat Zijn handen mij nooit los zullen laten. Ook niet als ik sterf. Dat maakt dat ik me veilig voel.

Little sentence
My times are in thy hand.This little sentence, to my mind, swells into a hymn: it buds and blossoms into a psalm. Few are the words, but mighty is the sense, and full of rest.
 
My Lord,
if my times were in my own hand,
they would prove a failure;
but since they are in thy hand,
thou wilt not fail, nor shall I.
 
 Source: C.H Spurgeon

3 opmerkingen:

  1. Hi Ariella, how are you?
    This is a reflective post! How much time do we have? What can we give in exchange for eternity?
    Thank you for bringing us back to the heart of the matter...
    God Bless

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij kunnen zelf geen el aan ons leven vastplakken. Dit geeft mij rust als de wereld oproept om aan het zoveelste gezonde dieet e.d mee te doen met de waarschuwing dat als we zo door gaan we niet oud zullen worden.
    Natuurlijk moeten we zorgdragen voor ons lichaam. Het is immers Zijn tempel. Maar God bepaalt onze levensdagen.. wat een opluchting. Opnieuw geen eigen werken maar genade.
    Ik moet denken aan het liedje wat ik soms voor mn kinderen zing: ik ben veilig in Jezus armen.
    Dankjewel voor de reminder! Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heftige droom! Ik denk over ditgeen ook regelmatig nog wel eens na... Henk Binnendijk zegt altijd zo confronterend: Je zult daar zijn wat God hier van je heeft kunnen maken. (Ik luister enorm graag naar zijn preken op YouTube). Vind die uitspraak van hem wel bij dit stukje van jou passen...

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!