woensdag 5 april 2017

Hoe wandel ik ootmoedig met God (3)

Ik ontdekte in het boek van John Owen dat wandelen met God veel meer diepte en inhoud heeft dan ik dacht. Hier deel ik mijn eerste eyeopener. Vandaag nummer twee:

  • Eyeopener 2: Tweede vereiste voor wandelen met God: eenheid van doel 

Hetzelfde doel
Ik kan alleen met Hem wandelen als ik hetzelfde doel (Zijn doel dus) voor ogen hebt. Paulus beschrijft het zo: "Hij heeft ons voorbestemd om als Zijn kinderen aangenomen te worden tot lof van de heerlijkheid van Zijn genade. Gods doel is de lof van Zijn genade.


Hem verheerlijken
Alles wat ik van God krijg is pure genade en barmhartigheid (Titus 3:4,5). Hij wil dat ik Hem daarin erken. Dat ik Hem erom verheerlijk. Omdat Hij uit genade al mijn ongerechtigheden en zonden vergeeft.

Ik lees dat ik dat ene grote doel kan verdelen in drieën kleinere:
  1. De eer van God. Alles in mijn aanbidding van God en in mijn wandelen met Hem moet op Hem gericht zijn. Tot eer van Hem.
  2. God loven. Zijn genade en liefde vol dankbaarheid verhogen, op allerlei manieren.
  3. Vreugde in God. Linkje naar het antwoord op een vraag hierover.

 Grote vraag is dus: Hoe zit dat bij mezelf?

1 opmerking:

  1. Ariella,

    I just found your blog.

    The Lord has blessed you with such a beautiful gift of writing.

    Blessings!

    Hasi

    BeantwoordenVerwijderen