vrijdag 21 april 2017

Als ik niet slapen kan

Haar ogen staan vol tranen. "Mijn kind is al zo lang jaar ziek," zegt ze, "maar ik blijf voor haar bidden. Dag en nacht bid ik tot God of Hij haar genezen wil. Ik weet dat Hij het kan!"

Ze kan niet meer naar de kerk 
Ik luister naar de oude mevrouw die naast me zit. Ze is één van onze senioren en zij kan door haar lichamelijke beperking niet meer naar de kerk. Ik probeer haar regelmatig een bezoekje te brengen. Ik leer van haar.


Als ik niet slapen kan
"Ja!" zegt ze. "Als ik niet slapen kan en de nacht nog uren duurt smeek ik God of Hij mijn dochter genezen wil. Ik bid ook voor de buurvrouw, hier in de gang, want maak me zorgen over haar. Zij kijkt veel televisie maar ze heeft geen tijd om naar de kerkradio te luisteren." Ze legt haar handen op de leuningen van de stoel en kijkt me aan. "Dat mijn dochter genezing krijgt zou een groot wonder zijn. Maar ik leer ook bidden zoals Jezus deed in Getsemané: Niet mijn wil maar Uw wil geschiedde!"

Houd sterk aan in gebed!
Als ik later naar huis fiets denk ik erover na. Deze oudere zuster vond een schat in het lijden: Jezus Zelf en een levendige relatie met Hem. In haar hoge ouderdom is deze vrouw groot voorbeeld voor mij! Ik leer om voorbede te doen, als ik niet kan slapen. Sterk aanhouden in het gebed en daarin waakzaam zijn.

Over het laatste stukje van Kolossenzen 4:2 (zie foto) wil ik een ander keertje schrijven: Waakzaam zijn met dankzegging. Hoe dan?

Romeinen 12:12

4 opmerkingen:

  1. Ik zal aan dit stukje denken wanneer ik weer eens wakker lig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The elderly are such a blessing to the youth. I pray that more and more young people see this. What a wonderful blessing for you to have such a loving relationship with this dear sister in Christ.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat ze het in de Handen van de Heer legt: niet mijn wil, maar de Uwe geschiedde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig gebeurd het me niet vaak, wakker liggen. Maar als het gebeurd, merk ik bijna altijd dat God me roept om te bidden. Daarna val ik in slaap. Mooi toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!