dinsdag 11 april 2017

Daarom blijf ik bidden

Net toen ik gisteravond het gordijn van mijn slaapkamer dicht wilde schuiven zag ik de maan aan de hemel staan. In een flits dacht ik: O ja, volle maan vandaag! En Pesach. Volle maan en Pesach horen bij elkaar. Ooit vierde Jezus hetzelfde feest.

Beleden schuld
Vaak voel ik me verscheurd vanbinnen om wat wij (christenen) het Joodse volk hebben aangedaan. Van generatie op generatie. Door al die lange eeuwen heen. Ooit heb ik die schuld aan God beleden en ja, ik geloof dat God het mij persoonlijk vergeven heeft. Maar ... het blijft ondertussen verschrikkelijk!

Uit de diepten roep ik tot U, o HEERE;
Heere, hoor naar mijn stem.
Laat Uw oren opmerkzaam zijn
op mijn luide smeekbeden.
Als U, HEERE, op de ongerechtigheden let,
Heere, wie zal staande blijven?
Maar bij U is vergeving,
opdat U gevreesd wordt.
 

Daarom word ik echt blij als ik hoor dat God verbazingwekkend werkt onder de Joden. Lees een getuigenis. Toch doet het me zo'n pijn dat het merendeel van het Joodse volk Jezus (nog) niet erkent als het Lam van God, dat de zonden van de wereld weggedragen heeft. Het doet me pijn om hen! Omdat ze bij Hem horen.

Wanneer?
Wanneer komt de dag dat God dat zij Hem zullen aanschouwen, Die zij doorstoken hebben? De dag dat ze rouw over Hem rouw zullen bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind? (Johannes 19:27, Openbaringen 1:7). Daarom blijf ik bidden:

Mijn ziel wacht op de Heere,
meer dan wachters op de morgen,
Laat Israël hopen op de HEERE,
want bij de HEERE is goedertierenheid
en bij Hem is veel verlossing.
Ja, Hij zal Israël verlossen
van al zijn ongerechtigheden.


7 opmerkingen:

  1. I read the testimony of the Jewish believer. He did an excellent job of sharing his faith. I have forwarded it to my son, who is a minister in an area where there are so many Jews. He works with a group that reaches out to them with the Good News of salvation through Jesus Messiah.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoe je bij de joden stil staat. Ik bid wel eens voor de vrede voor Jeruzalem maar veel te weinig, eerlijk gezegd. Bedankt voor deze reminder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met mijn nichtje ben ik wel eens naar een Messiaans Belijdende Gemeente geweest.
    Het is mooi om te zien en beleven dat Jezus het middelpunt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ariella,

    I was born a Jew, and now know Jesus as my Lord and Savior. The prayers you say reach the Lord's ears.

    God is so good and the Lord created a beautiful soul in you.

    Love Hasi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I share your burden for the Jews, Ariella! I love them too and pray for Israel every day.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is zo waar - we hebben Gods verbondsvolk zoveel pijn en verdriet aangedaan. Dank je voor hoe je het verwoord. Het is een aanmoediging om gerichter te bidden voor het Joodse volk.
    Ook dank voor je reactie op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi om zo met Pasen aan het volk Israël te denken. Heel droevig wat ze allemaal mee moeten maken. Maar eens komt de dag dat zij tot berouw en bekering zullen komen. Dit stukje is zeker weer een herinnering om veel voor Gods volk te bidden. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen