18-03-17

Jezus is het allerbeste antwoord.

Tijden gaat het goed. Maar dan opeens heb ik er last van. Van gedachten die ik als volgeling van Jezus helemaal niet wil denken. Van beelden waar ik niet over wil fantaseren. Ze nestelen zich in mijn hoofd en ik kan me er niet los van maken.

Meer dan een menselijke verzoeking is u niet overkomen. En God is getrouw: Hij zal niet toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven om die te kunnen doorstaan. 1 Korinthe 10:13


Wat te doen?
  1.  Ik onderken dat mijn gedachtenspinsels zondig zijn. Het kost mij moeite om dat te doen en ik bid of God me kracht wil geven. Inzicht om te zien dat het zonde IS.
  2. Ik vlucht ermee naar Jezus en open mijn hart voor Hem. Ik belijd mijn zondige gedachten en vraag of Hij me wil vergeven. Of hij dat ZWARTE uit mijn ziel wil wegnemen en mijn leven wil vullen met Zijn liefde en genadige aanwezigheid.  
  3. Ik begin opnieuw met Bijbel lezen. In plaats van zondige gedachten neem ik Zijn Woord tot me. Ik memoriseer bepaalde teksten, leer ze uit mijn hoofd.
  4. Wanneer er opnieuw slechte gedachten in mijn hoofd "vallen" grijp ik terug op Gods beloften en schuil bij Hem. 
 Voor mij is Jezus is het allerbeste antwoord!

10 opmerkingen:

  1. Jesus is the best answer always; and we have the Holy Spirit to cry to for help too.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you David. That is true. A big part of the intercession of the Holy Spirit is His prayer for us.

      Verwijderen
  2. We willen wel gewillig zijn, maar we zijn ook zo zwak, daarom moeten we ook bidden om kracht om vol te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amen. God is onze kracht en bescherming. De gedachten zijn soms niet eens van jou maar de vijand.
    Gelukkig hebben wij de overwinning in Hem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It is a daily battle between our old sin nature, which we must put to death, and the new creation we are in Christ Jesus! May we listen to His Holy Spirit to keep us from sin. Thanks for the inspiring post & God bless!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!