01-03-17

Hoe wandel ik ootmoedig met God (2)

Wandelen met God: zet gewoon de eerste stap en de rest volgt vanzelf. Zo? Nee dus. Ik denk dat het niet op die manier gaat.

  • Eyeopener 1: Eerste vereiste voor wandelen met God: vrede met Hem. 

Vrede met God
Er is iets heel belangrijks nodig om met Hem te wandelen. Een soort eerste vereiste. Namelijk: vrede en overeenstemming. Om samen op te trekken, moet je het met elkaar eens zijn:  De profeet Amos zegt dat zo:

Gaan er twee samen
zonder elkaar ontmoet te hebben?

 
   
Een leeuw brult
Probeer je te wandelen met God terwijl je niet door Hem gered bent, dan is het eigenlijk net alsof je door het bos wandelt, waarin een leeuw brult. Zo verwoord John Owen dat. Hij noemt daar deze teksten bij: Amos 3:11, Psalm 50:22, Romeinen 8:7, Johannes 3:36, Efeze 2:3.  
 
Grote vraag is dus: Is Jezus jouw persoonlijke Vredemaker
 
  • In de pen: BLOG OVER VASTEN
  • Als ik genoeg inspiratie heb schijf ik volgende week eyeopener 2
  • Lees ook mijn vorige post: Christus is mijn vrede (in het Engels)
 

2 opmerkingen:

  1. Praise God that He sent His Son Jesus to reconcile us to Himself, to make peace between us sinners and Himself as Holy God by giving Jesus as the perfect sacrifice to pay for all of our sins. Praise God that whosoever trusts in His Son will be at peace with God and have the peace that passes all understanding. Thank you for the lovely post. God bless!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!