dinsdag 6 oktober 2015

Loser of overwinnaar?

Iemand zei tegen me dat ze zich een verslagen christen voelde: Ik blijf bidden maar stiekem ben ik bang dat ik het niet volhoud.

Verslagen
Dat raakte me want ik herken het. Een verslagen christenEen loser! Zo gauw ben ik mijn focus kwijt. Ik kies toch weer voor de zonde: kleine leugentjes, jaloezie, eindeloos tijd voor andere dingen, geen tijd voor gebed.


Meer dan overwinnaar
Ja, ik herken het. Maar ik weet ook dat wij een grote Hogepriester hebben. En dat Hij onze wankele knieën wil verstevigen. We zijn meer dan overwinnaars door Hem die ons heeft liefgehad.

Laten wij met volharding de wedloop lopen die voor ons ligt, terwijl wij het oog gericht  houden op Jezus, de Leidsman en Voleinder van het geloof ! (Hebreeën 12)


14 opmerkingen:

  1. Ontspan... in déze wereld zul je het nooit 'redden'. Daarom is het zo bevrijdend dat we in Hem gered zìjn. Voltooid tegenwoordige en toekomende tijd ;)
    Dan kun je en mag je je verslagen voelen -- Beter een gewonnen loser dan een verloren winnaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi gezegd Johannes, dat laatste.
    We vallen zo gauw terug in de zonde, de wereld heeft zoveel verleidingen, alleen: zie op Jezus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stuk en zo herkenbaar. Ik denk dat dit 'de strijd van het geloof' is: steeds weer de tegenwoordigheid van Jezus zoeken ondanks alles wat op je afkomt en waardoor je afgeleid wordt.
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, misschien heb je wel gelijk over die strijd van het geloof. Dank je wel dat je het zo onder woorden brengt.

      Verwijderen
  4. Bij het lezen van dit stuk moest ik opeens denken aan het gedeelte uit Marcus waar ik ooit een gedicht bij schreef. Ik plak het hier wel even in.

    Wat moet ik doen?

    Hoe zou ik
    kunnen erven
    Zijn eeuwig Koninkrijk?

    Getroost door
    Jezus’ woorden
    uit Marcus’ tijd
    waarin ik lees
    niemand is goed
    dan God alleen

    ga ik waar Hij
    mij kind noemt
    in Zijn ontferming
    vol vertrouwen heen.

    Coby Poelman-Duisterwinkel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Zijn ontferming en vol vertrouwen. Een heel mooie zin Coby. Super bedankt.

      Verwijderen
  5. Soms voel ik me onzeker, omdat ik denk dat ik God kwijt ben.....Geloof ik nog wel??
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal er op reageren met een nieuwe post :) Proberen tenminste ....

      Verwijderen
  6. Mooi en herkenbaar! Zo belangrijk om dicht bij Jezus te blijven. Door Zijn Geest maakt Hij zwakke knieën sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Ariëlla, This is a wonderful post full of positive encouragement. Thank you for sharing. Also, thank you for your kind comment on my blog today. I have not been blogging much lately. I need to go back and look at your posts for the last several weeks to see what I have missed. You have one of the most encouraging blogs I follow and I miss your encouragement when I am not blogging. You are surely a strong spiritual person and it is a pleasure to know you. Wishing you a fine weekend ahead. John

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!