vrijdag 9 oktober 2015

Hij zal ons niet vergeten!

Voel jij je verlaten van God maar is er ondertussen in je hart een intens verlangen naar God omdat je absoluut niet zonder Hem wilt leven? 

Jezus vergeet ons geen dag. Hij beleefde aan het kruis de diepe pijn van de godverlatenheid. en droeg die last in onze plaats. In de Bijbel kunnen we lezen dat Hij belooft om iedere dag bij ons te zijn.


Kan een vrouw haar zuigeling vergeten, zich niet ontfermen over het kind van haar schoot? Zelfs al zouden die het vergeten, Ik zal je niet vergeten. Zie ik heb je in beide handpalmen gegraveerd. (Jesaja 41:15-16)
 
Achter de schermen
Zelfs als wij niets van onze omstandigheden snappen, is Hij toch achter de schermen voor ons aan het werk. Hij bidt voor ons zodat ons geloof geen schipbreuk  zal lijden. Hij kent onze moeilijkheden en luistert aandachtig naar ons hulpgeroep. Hij zal ons niet begeven, en Hij zal onoor het geloof te leven. Hebr. 10 : 36—38.

15 opmerkingen:

  1. Wat n bemoedigingen! Dank voor t delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je en reactie neerzet. God kan ons op zoveel manieren bemoedigen!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ja, ik denk dat wij echt heel vaak te klein van God denken. Maar Hij is de Heilige, de Rechtvaardige, de Barmhartige die heel dichtbij komt in Jezus, onze Heer.

      Verwijderen
  3. Heel bemoedigend! Mooi om deze troostende woorden uit de Bijbel uit te lichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Ja, ik ook! En soms lijkt ie weer helemaal nieuw!

      Verwijderen
  5. Praise God that He will never leave nor forsake us! We sometimes walk away from Him, but when we come to our senses, He is waiting for us with open arms! Thank you for this beautiful post ad for your lovely comment on Saved by Grace.
    God bless,
    Laurie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Laurie, thank you so much for writing a comment. I love waht you are writing about His open arms.

      Verwijderen
  6. I trust in the Lord with all my heart, for He says to His children:- 'For I know the plans I have for you," declares the LORD, "plans to prosper you and not to harm you, plans to give you hope and a future.'
    Praise His lovely name.
    God bless you Ariella.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!