14-07-15

Die God leeft nog! (5)

Ik was er vast van overtuigd dat God zou een overvloedige zegen geven. Hij beloofde dat Hij dat Hij met Zijn levendmakende Geest zou komen. Ik was er zeker van dat Hij Zijn belofte zou vervullen.

Ik zal water gieten op het dorstige en stromen op het droge. Ik zal mijn Geest op uw nageslacht gieten en Mijn zegen op uw nakomelingen. Zij zullen opkomen tussen het gras, als wilgen aan de waterstromen.  Jesaja 43:3-4

Bezoek uit de hemel
Jaren daarna kwamen er veel jongeren tot geloof. Eén Avondmaalsbediening staat me nog helder voor de geest. Zoveel jonge mensen die naar de Avondmaalstafels toe liepen! En het was voelbaar dat de Geest in ons en onder werkte. Vreugde, vrede, ootmoed. Een onvergetelijk bezoek uit de hemel. Zijn Geest op het nageslacht. Zijn zegen op de nakomelingen.


Babylonische spraakverwarring
Toen werd er besloten tot de vorming van de PKN en de harten van veel gelovigen versteenden. Er kwam een Babylonische spraakverwarring. De scheuring is nu al weer meer dan tien jaar geleden maar de pijn om het gescheiden zijn heeft zich in mijn hart gesetteld. Ik heb heimwee. Ik verlang terug naar de tijd toen wij nog samen één waren.

Die God leeft nog!
Nog steeds komen er druppelsgewijs mensen tot geloof. Want de God van vóór de scheuring leeft nog! Maar ik verlang zo naar Zijn overvloeiende zegen.


Daarom bid ik met psalm 85:

Zou U ons niet weer levend maken,
zodat Uw volk zich in U verblijdt?
Toon ons Uw goedertierenheid, HEERE,
geef ons Uw heil.
 

1 opmerking:

  1. Al is mijn gevoel erbij niet zo sterk, ik ben het met je eens. Een scheuring maakt meer kapot dan je lief is. Trouwens bijzonder (of moet ik zeggen "schokkend"?) dat je zo'n verschil opmerk in jouw gemeente van vóór en van na 2004

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!