dinsdag 31 maart 2015

Plaats bij Mij!

Het stormt buiten. Terwijl ik veilig binnen zit, denk aan een tekstkaartje dat ik vorige week van mijn nicht kreeg. (Ik houd van kaartjes met een Bijbeltekst erop). Het kaartje van mijn nicht past heel goed bij het natuurgeweld buiten. En ook bij al de stormen die in het leven kunnen woeden! 

U bent ons toevluchtsoord geweest, o Heer,
van generatie op generatie.
 


Een plaats om te wonen
Maarten Luther zegt dat het heel bijzonder is dat God in psalm 90 een toevluchtsoord genoemd wordt. God is woonplaats, staat er eigenlijk. God biedt ons veiligheid en bij Hem is een stabiele plek om te schuilen. Een plaats waar ik thuiskom, waar ik veilig uit kan rusten. Een plaats waar ik mag blijven.

Altijd een woonplaats geweest
God is altijd al een woonplaats geweest, voor wie maar wilde schuilen: van generatie op generatie. Ooit voor de twaalf stammen op weg het beloofde land. Maar ook voor Ruth, een niet Joodse uit een heidense familie. En vandaag is Hij een toevluchtsoord voor al de mensen die in Christus geloven. Een schuilplaats tegen de wind, en een schuilplaats tegen de storm. Ook al heb je te maken met verwarrende omstandigheden: je mag je thuiskomen bij de God van Israël.
 
Vraag: Hoe kom ik binnen in dit gezegend Huis? Is er een manier om erin te blijven? Antwoord: Christus is de weg. Geef jezelf aan Hem. (Johannes 14:6) God nodigt je uit om naar Hem toe te komen.
 
 Ik ben de weg, en de waarheid en het leven;
 niemand komt tot de Vader dan door Mij.
 
 
Wie zijn het die in God wonen?   (test voor gelovigen, S. Conway )
  1. Zij, die liefhebben. 1 Johannes 4:16
  2. Zij, die de Heilige Geest gekregen hebben. 1 Johannes 4:13
  3. Zij, die hem openlijk belijden. 1 Johannes 4:15
  4. Zij, die Zijn geboden bewaren. 1 Johannes 3: 24

Zie, er is plaats bij Mij. ( Exodus 33:21)

  • Link to my English blog

7 opmerkingen:

  1. Lovely post Ariella, I agree with every word of it.
    God bless

    BeantwoordenVerwijderen
  2. There is no better place to be than in the safety of our LORD.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zo waar en zo mooi om te lezen. ik hoop dat nog veel onrustige mensen deze Schuilplaats mogen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi:)! Als ik dit lees moet ik denken aan de vele momenten waarop ik bij Hem ging schuilen... Zo veilig en zo vertrouwd! Er is geen betere en mooiere plek om te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is mooi. Als je het uitzoekt blijkt dus dat er iets diepers staat dan alleen het woordje: Toevlucht.

    BeantwoordenVerwijderen