21-03-15

Wat zit er in jouw mandje?

Vanmorgen was ik vroeg uit bed. Het was zo fijn stil in de kamer dat ik met aandacht een stukje uit de brief van Paulus kon lezen:

Als u nu met Christus opgewekt bent, zoek dan de dingen die boven zijn, waar Christus is, Die aan de rechterhand van God zit.  Colossenzen 3:1b
 
 
Zoeken van de dingen die boven zijn is:
  • Diepere kennis van Christus zelf krijgen (Fil. 3:10)
  • Me zo gedragen dat God er blij van wordt en ik Zijn naam niet omlaag haal. 
  • Groeien in de kennis van God in het algemeen. (1 Kol. 1-9-11) 
  • Vrucht dragen in het doen mijn goede werken.
 
Ik ken mensen die wel eens met in een heteluchtballon mee zijn geweest. Zij hebben me verteld dat wanneer ze hoger wilden vliegen, ze wat zandzakken eruit moesten gooien. Ik geloof dat een van de redenen dat zo weinig christenen de geest van de hemel hebben komt omdat ze te veel ballast in hun mandje hebben. Ballast in de vorm van te veel liefde aardse dingen. Wil je hoger stijgen? Gooi dan met Gods hulp eens wat ballast uit je mandje. 
Vrij naar D.L Moody

In jouw mandje?
Wat zit er voor ballast in het mandje van jouw leven? Misschien niet een-teveel-aan-liefde-voor-aardse-dingen maar: zorgen, moeilijkheden, pijn en onvrede. Niet te dragen soms. Ik weet echt maar één adres voor jouw ballast: Jezus Christus. Geef Hem jouw pak met problemen.Vertel het Hem! Hij is zoveel sterker dan jij. Hij kan er iets mee doen wat voor jou onmogelijk is.

Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u. (1 Pet. 5:7)

 

10 opmerkingen:

  1. Who would want earthly things when we can have the things of God eh?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je verliezen in de dingen die je moet doen kan ook een vorm van ballast zijn!
    Het voelt heel goed als je (soms noodgedwongen) moet kiezen.....maar dat besef je later pas.
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, wat mooi. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Hier heb ik persoonlijk wel wat aan. Dank je wel!

      Verwijderen
  3. Prachtig! Ik herken het zo. Wat is er veel dat ons van Hem kan afhouden. Dat zo waardeloos wordt wanneer Hij Zelf dichterbij komt. In Hem is zoveel vreugde. Bedankt voor het mooie beeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. May we lay our burdens, sins and weights at the foot of His cross so that He can seat us in heavenly places with Him! Thanks for the lovely post & for your sweet comment on Saved by Grace! God bless.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal mee eens. Laat af en weet dat ik God ben, moest ik aan denken bij het lezen van je stukje!
    Wie heb ik naast U? Ik verlang niets op aarde...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel bemoedigend! voel me aangesproken...thanks zuster..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sometimes things are weighing us down and we don't even realize it.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. This made me think of Matthew 16:26 "For what will it profit a man if he gains the whole world and forfeits his soul? Or what shall a man give in return for his soul?"

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Ariëlla, This is a strong post and so relevant to our lives. You may have noticed on my blog that I have just had to move to a new location. It was made so hard by all my possessions, which we may call ballast. And it will not surprise you to learn that I felt good when I got rid of some of that ballast! I want to thank you for this post AND for all your kind comments on my blog. I look forward to your comments! May I send you blessings and wish you a fine week ahead. John

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!