dinsdag 10 maart 2015

Genoeg voor jou is mijn genade!

Ik sliep en in mijn droom zag ik mezelf. Ik was in een ruimte en het ging goed met me. Een stem zei tegen me: Mijn genade is u genoeg. Ik werd er blij van. Ik keek nog eens in mijn droom en zag mezelf opnieuw. Nu bevond ik me in een nare situatie. Hoe moest dat ooit goed komen? Hoe kon ik me uit deze situatie verlossen? Toen hoorde ik opnieuw dezelfde woorden:

 Mijn genade is voor u genoeg!
 


Ik heb drie keer over de doorn van Paulus geschreven. Toch pak ik de Bijbel opnieuw en lees de tekst nog een keertje:

Maar Hij heeft gezegd: Mijn genade is voor u genoeg, want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht.

Genade
Al lezend krijgen mijn gedachten vorm: Nee, God verandert mijn omstandigheden niet. Er gebeurt op dit moment geen wonder. Maar ik ontvang genade van God, waardoor ik de doornen in mijn leven kan accepteren. Hij zorgt voor mij. Hij is er bij in buitengewone crisissituaties.

Ik denk dat de Heere wilde dat Paulus de volheid van Gods genade zou ervaren in zijn leven. En dat hij steeds op de Hem zou vertrouwen voor kracht. Gods genade is de hulp die we zo nodig hebben! 

Genade om ...
Nog een les die ik vanmorgen leer, uit dit boekje, is: Gods genade wordt niet verstrekt om mij een beter gevoel te geven, maar om Hem te eren! Het gaat erom, of ik God tot eer ben door de manier waarop ik reageer op de omstandigheden. Gods genade -  dat is de kracht van de Heilige Geest, die me tot iets in staat stelt - wordt gegeven om mij te helpen op zo'n manier te reageren.

Hoe krijg ik dat ooit, ooit, ooit voor elkaar?
Genoeg voor jou is Mijn genade!

16 opmerkingen:

  1. Van de week liet God me dat ook meerdere keren zien. En nu jij toevallig schrijft heb ik t nog maar eens opgeschreven. In 2 Korinthe 12:9 staat het ook. Met daarbij nog: zo zal ik dan roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij woont! Mooi he, als we zwak zijn, woont Hij in ons!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig = het (soms maakt m'n mobiel een ander woord als wat ik bedoel...) Oh, oh...

      Verwijderen
  2. Het is na bijna acht jaar ziekte voor mij nog steeds een worsteling om nooit te vergeten dat ik alles al heb wat ik werkelijk nodig ben. Zijn genade! Maar toch wortelt deze waarheid zich steeds dieper in mijn hart en wordt daardoor de ziekte al steeds minder een moeite... Zijn genade is werkelijk genoeg! Bedankt voor het nogmaals delen van deze mooie belangrijke tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Ariëlla, Stopping by your blog is a blessing. Always encouraging! Thank you! John

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Ariella, it is very true that God's grace is sufficient, and it is also true that 'Every word of God proves true; he is a shield to those who take refuge in him.' (Proverbs ch. 30 v. 5) I am going through a trial at the moment, waiting on the Lord to heal me. His word has the ability to bring into existence that which does not exist, and we are told that 'all the promises of God are 'Yes' in Jesus, and that includes the promise of healing spoken of in Psalm 103, and we are in Him, part of His body. I have had a miraculous healing in Him and also experienced other healings through the 'prayer of faith' operating. We must have our minds renewed in Christ by bringing every thought of the carnal mind into subjection to Him (the Word of God).
    God bless you

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I think the translating tool has made a few mistakes, I don't know where the word 'ghosts' came from.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om dit te lezen! Alles loopt uit op Gods eer! Het is ook een troost dat Zijn genade genoeg is. Soms kun je zo moe zijn van vechten of andere dingen.
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Praise God that is grace is sufficient, and that His strength is made perfect in our weakness! Mu husband and I pray this daily before we start practice for our (physically demanding) dance ministry.
    Thank you for the beautiful post, & God bless,
    Laurie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je voor het delen van deze mooie en krachtige Bijbeltekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, Hij is er altijd (zelf in buitengewone (crisis)situaties zoals je schrijft!) De tekst blijft hangen in mijn hoofd en dat is goed. We hebben het nodig en voorál in die situaties waarin we het uitroepen naar God! (zie mijn blog voor ik ik bedoel...) Dank voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I forgot to mention that I like the new profile picture! Very nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi om te lezen. Het is ook mijn lijfspreuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Ariëlla, Have a good weekend. Blessings to you. John

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Ariella,
    the Lord spoke the words 'My grace is sufficient for you' many years ago to me, and that word proved itself true in my life. Praise our lovely Lord, God is not a man that He should lie.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!