24-03-15

Denk aan God als je in de zon zit

Zondagmiddag ben ik naar de kerk geweest met mijn gezin. De zon scheen volop door de glas in lood ramen naar binnen. Haar felle stralen vielen precies op onze bank. Ik zat in het zonnetje.


Terwijl het zonlicht mijn gezicht verwarmde dacht aan twee dingen:
  1. Jezus Christus is mijn Zon (symbolisch dan). Hij is het Licht op mijn pad. Hij laat het geloofsvertrouwen opvlammen in de kilheid van mijn leven. Hij geeft me redding, vreugde en een geweldig toekomstperspectief.
  2. Hier in deze wereld van vandaag zullen gelovigen en ongelovigen naast elkaar leven, samen opgroeien, met elkaar aan het werk zijn, elkaar liefhebben misschien. Maar op een dag zal er iets gebeuren waardoor ze van elkaar gescheiden worden. Op die dag zal er een heel belangrijk verschil te zien zijn. (Mattheüs 13:36-43)

Dan zullen de rechtvaardigen stralen als de zon, in het Koninkrijk van hun Vader.
 
Terwijl in het zonnetje vroeg ik aan God: "Laat me op U lijken. Laat me stralen als U, Heere. Laat me alstublieft iets weerspiegelen van Uw heerlijkheid. Niet letterlijk maar laat me een licht zijn in de dagelijkse omgang met mensen. En ook in de grotere kring me heen. Help me om Uw schitterende eigenschappen te reflecteren."
 
U bent het licht van de wereld; een hoog gelegen stad die straalt in de nacht, kan iedereen zien. Men steekt immers geen lamp aan om er vervolgens een emmer overheen te zetten? Die lamp moet toch op een kandelaar staan en licht geven voor iedereen in huis? Laat daarom ook uw licht voor alle mensen schijnen. Als zij dan de goede dingen zien die u doet, zullen zij uw hemelse Vader eren.

Denk ook eens aan God, als je in de zon zit vandaag of morgen!
 

6 opmerkingen:

  1. Ja mooi om daar gewoon weer even bij stil te staan. En ook dat gebed. Om een lichtje te zijn in deze wereld zijn we afhankelijk van Hem en mogen we Hem vragen om in en door ons heen te werken.
    Dankjewel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zou het mooi zijn als door ons heen nog velen Gods Zon, Christus zullen zien en aanvaarden. Dat mag ons dagelijks gebed zijn. Prachtig dat deze zonnestralen zulke gedachten bij je bewerkten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a lovely post for me to read today as I sit here in the sunshine. He is my light and I thank you for this reminder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zal er Hem denken, als ik in de zon zit. En ook als het bewolkt is.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!