16-02-15

Want wij hebben ...

Mensen kunnen heel onbetrouwbaar zijn. Terwijl je dacht dat degene met wie jij je zorgen deelde je beste vriendin was, ontdek je dat juist zij degene is die jouw privédingen doorvertelde.

Niet wanhopen
Wanhoop niet! Mensen kunnen je inderdaad teleurstellen. Maar God is de anders. Hij laat je niet in de steek. Bij Hem ben je altijd welkom.

Want wij hebben geen Hogepriester Die geen medelijden kan hebben met onze zwakheden, maar Een Die in alles op dezelfde wijze als wij is verzocht geweest, maar zonder zonden. Hebreeën 4:15


 
Kies ervoor om met al je pijn en teleurstelling naar God toe te vluchten. Zoek het niet in de eerste plaats bij mensen. Want wij hebben een grote Hogepriester, die met ons kan meevoelen! Omdat Hij in alle dingen verzocht is geweest, net als wij - maar zonder zonde.
 
  • Hij werd in armoede geboren en onderging afkeuring door Zijn eigen familie,
  • Hij onderging terechtwijzingen van de toenmalige bestuurders,
  • Hij werd verlaten van vrienden en leed verschrikkelijke lichamelijke pijn aan het kruis.
  • Hij onderging de uiterste beproeving toen Hij door Zijn Hemelse Vader werd verlaten. 
 
God verlangt er naar om je genadig te zijn. Hij is de Enige die je kracht en innerlijke veiligheid kan bieden zodat je staande blijft. Laten we dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip.

17 opmerkingen:

  1. Ik had dit nodig om te lezen. Heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was voor mezelf ook een heel vruchtbare Bijbelstudie. Soms heb je dat.

      Verwijderen
  2. Wat heb je het weer mooi verwoord! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh, complimenten aanvaarden is moeilijk hoor. Maar leuk dat je het schrijft. En even hier was.

      Verwijderen
  3. Mooi! Soms vergeet ik dat echt, dan loop ik eerst naar andere mensen i.p.v. naar God.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat ik ongemerkt of onbewust ook weleens mensen teleurstel, bedenk ik me, ben net zo menselijk als die ander.
    Mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik ook. En soms vind ik dat zo vervelend. Je wilt het niet, je doet het soms toch ongemerkt.

      Verwijderen
  5. Bedankt voor dit mooie stukje! Zo waar... En gelukkig hersteld Hij wat mensen bij ons kapot hebben gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet niet alles, maar wel als je dingen meemaakt merk je gauw genoeg dat in plaatst van onze leven vertellen aan iedereen, (we bidden dat God de juiste mensen op ons pad legt(
    is beter naar God zelf te gaan, de bron van wijsheid, mensen weten niet alles en maken ook fouten, wow, ben ik blij dat je dit post...want is alleen maar een bevestiging van God...blessings sister

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is mooi gezegd: Hij is de bron van wijsheid!

      Verwijderen
  7. Dankjewel voor deze herinnering. Dit is heel toepasbaar voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marianne, die tekst is gewoon voor zoveel mensen een troost. Waarom vluchten we nu niet vaker naar die Hogepriester.

      Verwijderen
  8. Hi Ariëlla, I love this post. God will not disappoint us. Some of our human friends will. I have even experienced this in blogging. Sometimes I get negative comments when people do not understand what I'm posting or take it in the wrong way. Thank you for sharing your blog! John

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog. Ik vind het leuk dat je kwam lezen. Een reactie is natuurlijk nog veel leuker!